SEO vs SEM — co oznaczają i na którym lepiej się skupić?

Wraz z rozwojem marketingu zmienia się również język, którym posługujemy się jako marketerzy. Podobnie jak wiele branż, jesteśmy winni rzucania żargonem i akronimami, które mogą wprowadzać klientów w zakłopotanie. I, szczerze mówiąc, my, marketerzy, prawdopodobnie też jesteśmy zdezorientowani niektórymi terminami!

SEO i SEM. Te dwa terminy (oba akronimy) są często używane zamiennie, bez jasnego zrozumienia, w jaki sposób są ze sobą powiązane i czym się różnią.

Czy SEO jest częścią SEM? Jakie komponenty zawiera SEM? Czy SEO organiczne nie jest najlepszym długoterminowym podejściem?

SEO vs SEM – definicje, różnice i strategie
SEO to organiczna strategia wyszukiwania. SEM to strategia płatnego wyszukiwania. Tak, są to odrębne (ale ściśle powiązane) strategie, ale obie powinny znaleźć się w arsenale marketingu internetowego Twojej firmy. W rzeczywistości potrzebujesz SEO, aby poprawnie wykonywać SEM.

Celem Search Engine Optimization (SEO) jest zwiększenie liczby odwiedzających witrynę poprzez podniesienie jej pozycji w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Odbywa się to poprzez ciągłe optymalizowanie witryny w celu uzyskania wyższej pozycji. Ze względu na ciągle zmieniające się algorytmy Google, taktyki SEO również się zmieniają. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna: SEO składa się ze strategii „na stronie” i „poza stroną” (więcej informacji poniżej).

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) polega na pozyskiwaniu ruchu w witrynie za pomocą płatnych reklam w celu zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarkach. Jednak tekst reklamy i strategia kierowania muszą być dopasowane do słów kluczowych, które pasują do zapytań wyszukiwanych przez docelowych kupujących, umożliwiając wyświetlanie reklam na odpowiednich stronach wyników wyszukiwania (SERP). Płatne reklamy dają Twojej firmie możliwość zwiększenia widoczności jej stron internetowych, stron docelowych, artykułów na blogach i nie tylko. Dlatego marketerzy korzystający z SEM muszą wykorzystywać zarówno SEO – w przypadku strategii słów kluczowych i posiadania wysokiej jakości treści – jak i reklamy typu pay-per-click (PPC), aby kierować reklamy do potencjalnych nabywców i zwiększać ruch. Więc tak, SEO jest elementem SEM.

Strategie seo na stronie

• Zoptymalizowane metadane — włącz docelowe słowa kluczowe w tag tytułu strony, meta opis, tagi nagłówków, tagi ALT obrazu
• Zoptymalizowany tekst strony (również dobrze napisany) przy użyciu strategicznego badania słów kluczowych
• Proste, dobrze sformatowane adresy URL stron z selektywnymi słowami kluczowymi
• Zoptymalizowana szybkość strony
• Integracja udostępniania społecznościowego w ramach Twoich treści
• Budowanie linków wewnętrznych przy użyciu ukierunkowanych słów kluczowych i unikanie ogólnego tekstu linków
• Treść zoptymalizowana pod kątem polecanych fragmentów, które szybko odpowiadają na zapytanie; mogą być definicjami, listami, tabelami, krokami

Strategie pozycyjne zewnętrzne

• Budowanie linków w celu przyciągania i uzyskiwania wysokiej jakości linków przychodzących; linki zwrotne pomagają nadrobić większość SEO poza stroną
• Sygnały społecznościowe — zwiększenie ruchu na stronie z udostępniania w mediach społecznościowych
• Zakładki społecznościowe, aby przyciągnąć uwagę za pomocą witryn takich jak Reddit, Digg i MIX
• Linki ze społeczności branżowych, aby przyciągnąć docelowych odbiorców
• Lokalne SEO pomaga firmom promować swoje produkty i usługi wśród lokalnych klientów

Twórz wartościowe, wysokiej jakości treści, które są przydatne dla odbiorców docelowych (na przykład artykuły na blogu i kopie stron internetowych). Pomaga to ustalić Twój autorytet w czasie i skutkuje zwiększonym organicznym ruchem w witrynie, większymi możliwościami dla linków przychodzących i, co najważniejsze, większą liczbą konwersji.

Zwróć uwagę na te taktyki na stronie i poza nią, aby upewnić się, że Twoje strony docelowe, strony internetowe i artykuły na blogu są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania.

Strategie marketingowe w wyszukiwarkach (SEM)

Google Ads to zdecydowanie najpopularniejsza platforma do hostowania reklam w wyszukiwarkach. Rozważ również inne możliwości, takie jak reklamy Bing, reklamy w wyszukiwarce Yahoo i reklamy sponsorowane przez Amazon dla odpowiednich branż. Jeśli masz rynek docelowy w Chinach, umieść reklamę na Baidu.

Gdziekolwiek zdecydujesz się wydać pieniądze na marketing internetowy, istnieje kilka kluczowych strategii udanego SEM:

• Uruchamiaj kampanie reklamowe z myślą o określonej grupie odbiorców (np. geograficznej, branżowej itp.)
• Twórz grupy reklam składające się z odmian docelowych słów kluczowych
• Napisz odpowiedni tekst reklamy, używając tych selektywnych słów kluczowych
• Ustaw budżet reklamowy
• Monitoruj dane, takie jak kliknięcia, wyświetlenia, współczynniki klikalności i średni koszt kliknięcia
• Utwórz grupę odbiorców retargetujących
• Opracuj ukierunkowane reklamy w mediach społecznościowych w odpowiednich sieciach, takich jak LinkedIn

Przy uruchamianiu i utrzymywaniu skutecznej kampanii płatnych reklam w wyszukiwarce należy wziąć pod uwagę inne kwestie, ale te siedem są szczególnie ważne dla każdego początkującego. Jeśli chcesz zwiększyć wysiłki SEM w celu uzupełnienia organicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, spójrz na Google Ads.

 

Author: biuro-rachunkowe.net.pl